Togg’un ‘babayiğitleri’ merak edilen soruları yanıtladı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle gerçekleştirilen açılış sonrası kameraların karşısına geçen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Lideri Rifat Hisarcıklıoğlu, TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş ve firmanın ortakları soruları yanıtladı.

Hisarcıklıoğlu, Togg’un ortakları olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin 99’uncu yılında TOGG Gemlik Yerleşkesi’nin açılışından ötürü çok keyifli olduklarını söyledi.

Şirketleşme manasında Türkiye’de bir birincisi denediklerini belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu:

“Türkiye’de sanayi şirketlerinde bu türlü çoklu iştirak, hepsi de kendi alanında, kendi kesiminde dev olan arkadaşlarımız. Bu arkadaşlarımız bir arada inandılar bu projeye. Baştan beri yılmadan 5 yıldır bir sürü zorluklar oldu lakin zorluklara karşın yılmadan devam ettiler. Ben kendilerine teşekkür ediyorum. İnşallah Togg nasıl Türkiye’nin birinci arabası ise her şeyi bize ilişkin olan bir otomobilse, bu paydaşlık da Türkiye’de öteki şirketlerimize bir rol model olur. Paylaşarak, birlikte, hepimiz birbirimizden güç alarak, hepimiz birbirimizin eksik olduğu tarafı tamamlayarak bu iştirakte bir muvaffakiyete ulaştık. Hani çok hoş bir kelam var ya kültümüzde; ‘Birlikte rahmet ve rahmet, ayrılıkta azap vardır’ diye. İşte tam bunun göstergesi bu. İnşallah bu birliktelik rahmeti de getirdi. Yakında inşallah satışta da daima bir arada bunu göreceğiz.”

SERVİS HİZMETİ NASIL OLACAK?

Gürcan Karakaş da Togg’un ihracat planlamasına ait soru üzerine, her markanın evvel kendi memleketinde ve ülkesinde başarılı olmasına inandıklarını vurguladı.

Mart ayının sonunda trafiğe çıkmaya başladıktan itibaren kendilerine 15-18 aylık müddet verdiklerini lisana getiren Karakaş, “Bu başarımızı ispatladıktan sonra da yurt dışında, bilhassa Avrupa’da hangi ülkelere gideceğimizin önceliklerinin belirlenmesiyle bir arada şimdiden çalışmalara başladık. Yakın vakitte da açıklarız lakin şu an için çok erken.” dedi.

Satış sonrası süreçle ilgili soruyu yanıtlayan Karakaş, “Biz bunu kendimiz yapmaya karar verdik. Yani servis hizmetini direkt biz vermek istiyoruz. Zira şöyle düşünün; olayın yalnızca bir servis boyutu yok. Hasebiyle bizim ülkemizde 7 başka bölgede 20’ye yakın servis noktamızla, artı taşınabilir servis araçlarımızla biz bu hizmeti vereceğiz.” tabirlerini kullandı.

YILLIK ÜRETİM ADEDİ VE TOGG’DA KULLANILAN ÇİPLER

Karakaş, yıllık üretim adedi konusundaki soruyu şöyle cevapladı:

“Buraya sıfırdan bir tesis kurduk, yeni bir grup kurduk ve teknik olarak bir imalatın belirli adetlere, aşikâr süratle yüksek adetlere ulaşması gerekiyor. Yani bugün biz buraya 100 bin adetlik kapasite kurduysak haftaya pazartesi bu 100 bin adede ulaşılmayacak. Aslında bir modelle de 100 bin adede ulaşılmaz. Bizim önümüzdeki yılki planımız 20 bin civarında.”

Gürcan Karakaş, otomotiv dünyasındaki çip krizinin temel nedenlerinden birinin gerçek manada kullanılan çiplerin teknolojisinin çok eski olmasından kaynaklandığını aktararak, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Özellikle tedarik zincirindeki kopmalardan sonra hiçbir çip üreticisinin dönüp yine bu eski teknolojileri öncelikle indirmek istememesi… Zira tüketici elektroniğinde kullanılan çok daha karlı, çok daha büyük adetlerde üretilen çipler var. Hasebiyle şayet fikri mülkiyeti sizdeyse ne yaparsınız? Tüketici elektroniğine yakın çipleri kullanırsınız. Biz de onu yaptık. Örneğin kendi tasarladığımız aygıtımızın üzerindeki 10’a yakın çipi Vestel ile bir arada geliştiriyoruz, sanayileştiriyoruz. Onlarla birlikte değiştirerek münasebetiyle pazarda daha kolay bulunabilecek, daha fazla kullanılan ve tüketici elektroniğine daha yatkın eserleri kullanarak çözüyoruz.”

ÖNCE TÜRKİYE’DE BAŞARILI OLMALIYIZ

Tosyalı Holding Yönetim Kurulu Lideri Fuat Tosyalı ise Cumhuriyet’in 99’uncu yılında Türk milletinin karşısına hoş bir işle çıkmanın kendilerini keyifli ettiğini anlattı.

TOGG’a giriş kıssasına değinen Tosyalı, şu bilgileri verdi:

“Tosyalı olarak demir çelik dalında ana oyunculardan biriyiz. Yalnızca ülkemizde değil, dünyanın dört bir yerinde hem üretim yapıyoruz hem yatırımlar yapıyoruz. Biz geçtiğimiz yıl BMC’yi satın alarak taşıt sanayisine girdik. Bahtın cilvesidir ki TOGG’un birinci yatırımı kurulurken, ısrarla bu yatırıma girmem teklif edilmişti. Ben ‘Biz demir çelik üreticisiyiz, taşıt sanayisi bize uzak.’ deyip uzak durmuştum. Mukadderat bizi tekrar bu işin içine soktu, demek ki bu anı yaşamak varmış. Bu anı yaşamak, bir yandan da muazzam bir yapıtla karşınızda olmak… Ayrıyeten da ulusal tankımızı gelecek yıl üretip ordumuzun hizmetine vereceğiz.”

Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Lideri Tuncay Özilhan, otomotiv bölümünün içinde olduklarını ve Togg projesinde yer almaktan büyük memnunluk duyduğunu söz etti.

Önemli ihracatlar yaptıklarına dikkati çeken Özilhan, şu değerlendirmelerde bulundu:

“İnandığımız bir proje. Elektrikli araç olduğu için biz Anadolu Kümesi olarak inanıyoruz ve ‘Elektrikli projeyse varız.’ dedik. Sonucunda de elektrikli proje olarak geliştirilmesine karar verildi. Bu değişimin, dönüşümün başındayız. Elektrikli araçların çok kıymetli avantajları olduğuna inanıyoruz. Sıfırdan başlayan bir elektrikli aracın çok da başarılı olacağına inanıyorum. İnşallah daha yeni başladık bu işe. Bundan sonra bize çok daha sıkıntı bir periyot başlıyor. Üretmek, satmak, yaymak, markayı tanıtmak, ihracat yapmak, bunların hepsi güç işler. Evvel Türkiye’de başarılı olmalıyız.”

Turkcell Yönetim Kurulu Lideri Bülent Aksu da Türkiye’yi geleceğe taşıyacak yerli ve ulusal bir hayalin doğuşuna şahitlik ettiklerini söyledi.

Çok gururlu ve heyecanlı olduklarını belirten Aksu, “Togg, milletçe bir arada olduğumuzda ne üzere işler başarabileceğimizin değerli bir göstergesi. Türkiye’nin Turkcell’i kıymetli bir teknoloji şirketi. Binlerce AR-GE çalışanımız var. Birebir vakitte Türkiye’de en fazla patent alan şirketlerden biriyiz. Daima bu projenin başında ‘Turkcell niçin hissedar?’ diye tartışılırken e-mobilite ekosisteminin devreye girmesi, ekosistemi ve elektrikli araçlarla bir arada aslında Turkcell’in hissedarlığı sorgulanmaktan çıktı. Zira artık araba sanayisi bir e-mobilite ekosistemine döndü.” diye konuştu.

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Lideri Ahmet Nazif Güçlü ise “Türkiye’nin arabasına var mısın yok musun?” denildiğinde, “Varız.” dediklerini ve bu karardan ötürü memnun olduklarını anlattı.

Elektrikli araç üretme noktasında tam vaktinde dala girdiklerini kaydeden Şiddetli, iki sene üzere bir müddette tesisi oluşturduklarını anımsatarak, tüm çalışanlara ve emeği geçenlere teşekkür etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir